Громадсько - активна школа як один із шляхів розбудови нової української школи - саме цьому питанню був присвячений управлінський ярмарок для директорів закладів загальної середньої освіти міста, який пройшов у ЗЗСО І – ІІІ ступенів № 2.
У заході взяли участь начальник управління освіти військово – цивільної адміністрації міста Торецьк Донецької області Орешкін В. М., апарат управління освіти, завідувач міського методичного кабінету, директори ЗЗСО міста, батьки та члени громади.
Присутні розглянули питання “Основні напрямки партнерських зв'язків школи і громади», «Засади маркетингу в освіті», «Менеджмент в освіті», склали портрет менеджера освіти та створили модель громадсько-активної школи.
До «Крісла автора» була запрошена Сахно І. В., директор ЗЗСО І – ІІІ ступенів № 2, яка розповіла про перші кроки, зроблені колективом закладу до побудови громадсько – активної школи.
Педагогічний колектив ЗЗСО № 2, учні та їх батьки об’єднані єдиною метою: зробити школу осередком радості й дитячої творчості, зробити все, щоб діти росли щасливими, здоровими, активними, допитливими, життєлюбними, комунікативними, щоб вони стали гармонійно розвиненими особистостями.
Складовою ГАШ є демократизація, волонтерство і партнерство. Навчати демократії, формувати демократичні принципи і засади, розвивати демократичну культуру, соціальну активність потрібно зі шкільних років. Формуванню таких рис сприяє учнівське самоврядування. Воно дає можливість підліткам практикуватись у входженні в соціальне середовище. Беручи участь у реалізації соціально значущих проектів, нинішній учень набуває певного життєвого, соціального досвіду, формує свої організаторські вміння, креативні риси, і, що найголовніше, усвідомлює важливість цієї справи.
Члени шкільного самоврядування «Берегиня» під керівництвом педагога – організатора Черкащенко Г. С. презентували свою роботу та запросили присутніх зануритись у світ української пісні.
Волонтерством у ЗЗСО займаються з початкової ланки. На ярмарок завітали першокласники, які розповіли про лепбук - інтерактивну книгу, створену разом зі своєю вчителькою Сосіною О. М. та батьками. У цій книзі вміщені ігри, вірші, загадки, малюнки на тему збереження природи.
Також присутні дізнались про шкільний волонтерський загін «Надія», який дає можливість здобувати досвід громадсько-активного життя, розвивати комунікативні здібності та таланти школярів. Загін має такі важливі напрямки роботи: «Опікуємося молодшими», «Турбуємося про людей похилого віку», «Пізнаємо рідний край», «Спілкуємося», «Пропагуємо здоровий спосіб життя».
Педагогічний колектив ЗЗСО І – ІІІ ступенів № 2 успішно співпрацює з батьками, ЦСПРД, із закладами освіти округу, поліцією, міською бібліотекою, благодійними та громадськими організаціями «Save the Сhildren», «Людина в біді», ЮНІСЕФ, «АРЧЕ НОВА», «Україна без меж», «Проліска», «Свої», з міськими громадськими організаціями «Твоє нове місто», «Екологія та право» та іншими. На сьогодні спільна робота ведеться за наступними напрямками: покращення матеріально – технічної бази, надання соціально – психологічної, правової, інформаційної допомоги, організація заходів оздоровчого, спортивного та культурного характеру, підвищення соціальної компетентності вчителів.
Дуже приємно, що педагоги, виходячи на пенсію, не лишаються осторонь проблем школи, продовжують жити шкільним життям, займаються громадською роботою. Такою людиною є Грязєва Наталія Олександрівна, яка пропрацювала в школі тридцять років. Сьогодні Наталія Олександрівна стала ініціатором створення дитячого майданчика, залучила до цієї справи і дорослих, і малих. Вона співпрацює з учителями початкових класів, бере участь у виховних заходах, надає для заходів свої вироби. Присутнім на заході Наталія Олександрівна запропонувала майстер – клас з виготовлення значка з національною символікою.
Найактивнішими партнерами школи завжди були і є батьки. Це люди, які у будь – яку хвилину готові прийти на допомогу педагогам, які беруть участь у виховних заходах, акціях, проектах. Голова шкільного батьківського комітету Ніколенко М. В. поділився з присутніми досвідом спільної роботи школи та батьківської громадськості, розповів про проект з благоустрою шкільної території, до якого залучені батьки, учителі, органи місцевої влади та Чеська гуманітарна організація «Людина в біді».
Милосердя й доброта – це два крила, на яких тримається людство. Історична реконструкція, підготовлена дітьми під керівництвом заступника директора з навчально – виховної роботи Буряк В. В. та учителя української мови та літератури Шелюх Т. М. « Від часів давньоруських і до сьогодення», стала доказом цього. Своїми театралізованими виступами старшокласники довели, що поділитися шматком хліба, дати притулок скривдженому, допомогти іншому – це те, до чого завжди прагнули українці, і що серця сучасних дітей відкриті для добра.
Учасники управлінського ярмарку прийшли до висновку, що навчальний заклад не може існувати окремо від потреб громади, саме він стає ініціатором її розвитку. Запропонована модель ГАШ дозволяє освітньому закладу стати громадсько-активним без збитку для її головних функцій. Саме така школа ставить перед собою мету не просто надавати освітні послуги учням, але й розвивати громаду, залучати батьків та мешканців до вирішення соціальних та інших проблем, які існують як у школі, так і в громаді.
|