Неділя, 27.05.2018, 22:20
Торецький методичний кабінет
Головна Реєстрація Вхід
Вітаю Вас, Гість · RSS
Професіоналізм - це стабільність результату (П.Гейзе)
Меню сайту
Кафедри
Сектори
Центри
Скарбничка
Сучасни заклади освіти-2013
Група в vk.com
 Дошкільна

2017-2018

Умови та порядок проведення міського туру Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів «Вихователь року» у 2018 році

Вимоги  до оформлення роботи на конкурс «Вихователь року - 2018»

 

Методичний фестиваль 

«Практичний підхід до організації роботи з національно – патріотичного виховання в умовах сучасного ДНЗ»

Мета: сприяння об'єднання зусель, потенціалу та ресурсів педагогічної спільноти ДНЗ задля формуванняу у дітей громадських якостей, розуміння приналежності до українського народу; пошук нових підходів і нових шляхів до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості дошкільника.

  • Збірка дидактичних ігор з національно –патріотичного виховання дошкільників «Граючи, вивчаємо» скачати
  • Майстер-класи вихователів ДНЗ скачати
  • Співпраця між дошкільним закладом та початковою школою. Квест «Подорож Україною» скачати

Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)

Методична скарбничка вихователя

     Пропонуємо переглянути фізкультурне заняття старшої групи ДНЗ № 6 «Сонечко» м.Дзержинська, основою якого стало використання «балансирів» - інноваційного обладнання для розвитку рівноваги, координації рухів і зміцнення м'язів. Усім дітям цей незвичайний винахід відразу припав до душі, виконуючи вправи на балансирах, вони можуть відчути себе досвідченими циркачами.

    Серед інноваційних оздоровчих технологій для дітей слід виокремити фітбол-гімнастику. Це одна з нетрадиційних форм роботи з дітьми, що є засобом психотерапії та психокорекції. Фітбол-гімнастика передбачає виконання гімнастичних вправ на великих надувних еластичних м"ячах різного діаметру та конфігурації. Спільна робота рухового, вестибулярного. зорового й тактильного аналізаторів, що включаються при виконанні вправ із м"ячем, підсилює якість виконання рухів. Рухові дії з м"ячами зміцнюють м"язи спини та червного пресу, а головне - формують навички правильної постави. Фітбол-гімнастику можна використовувати в різних вікових групах. Пропонуємо переглянути відеоролик, щоб дізнатися, як це робить колектив ДНЗ № 3 "Струмочок" м.Дзержинська.


Конструкторы LEGO - это интересный материал, который стимулирует детскую фантазию, воображение и помогает формировать моторные навыки. Конструкторы LEGO на сегодняшний день незаменимые материалы для занятий в дошкольных учреждений. Дети любят играть в свободной деятельности. В педагогике LEGO-технология интересна тем, что, строясь на интегрированных принципах, объединяет в себе элементы игры и экспериментирования. Игры LEGO здесь выступают способом исследования и ориентации ребенка в реальном мире. Дети учатся с момента рождения. Они прикасаются к предметам, берут их в руки, передвигают - и так исследуют мир вокруг себя. Для детей в возрасте от трех до шести лет основой обучения должна быть игра - в ее процессе малыши начинают подражать взрослым, пробовать свои силы, фантазировать, экспериментировать. Игра предоставляет детям огромные возможности для физического, эстетического и социального развития. В детском саду № 13 "Дюймовочка" организована предметно-развивающая среда, отвечающая всем требованиям по развитию детской активности в конструктивной деятельности. В групповых комнатах созданы игровые центры: старшая группа - "Юный архитектор”, средняя группа - "Город мастеров”, младшая группа - "Мы играем”, где детям предоставлена возможность реализовать потребности в конструктивной деятельности в соответствии со своими интересами и замыслами. Игровые центры оснащены большими и мелкими конструкторами LEGO. А также детям предложены игрушки сомасштабные постройкам и отвечающие детскому восприятию (человечки, животные, машинки и др.). Подобраны альбомы образцов (рисунки, иллюстрации, фотографии, схемы) по темам: "Здания”, "Транспорт”, "Животные”; дидактические игры типа "Дострой здание”, "Найди ошибку в схеме”. С конструктором LEGO детский сад № 13 работает первый год. С чего же они начинали? Творческая группа разработала план работы «Мы играем в LEGO » на 3 года  с 2012 по 2015 гг. Девиз плана работы: «С LEGO легче все уметь, с LEGO легче поумнеть». Цель  работы - развитие творческих способностей, конструкторских умений и навыков, воспитание личностей, способных самостоятельно ставить перед собой задачи и решать их, находя оригинальные способы решения.

 

                                            

   Часто батьки замислюються над питанням: чи потрібно навчати дитину читати й писати перед школою?

Усім добре відомо, що невміння читати або повільне читання (по буквах) є серйозною перешкодою в навчанні дитини в школі. Крім того, установлений факт: семилітня дитина важче опановує читання, ніж шестилітня, а той п’ятилітня. Виявлено, що в певному віці («від 2 до 5») дітям надзвичайно цікаво займатися звуковими аспектами мови. Цей дитячий інтерес допомагає ввести «занурити» дитину в дивний світ звуків, відкрити для неї ази фонетики й морфології мови й у такий спосіб навчити читати в 5-6 річному віці.

(4-5 років) При цьому дошкільнята осягають певну систему закономірностей рідної мови, навчаються чути звуки мови,  розрізняють голосні (наголошені й ненаголошені), приголосні (тверді й м’які), порівнюють слова за звучанням, знаходять спільність й відмінність, ділять слова на склади, будують слова з фішок, що відповідають звукам, тощо.

(6-7 років) Згодом дошкільнята вже можуть ділити мовний потік на речення, речення – на  слова, знайомляться з усіма буквами алфавіту, складають із них слова й речення, уживаючи граматичні правила написання, опановують злитий і за складами способи читання.

До школи вихованці мають іти не тільки вміючи читати (відповідно запитів батьків та можливостей самої дитини), але й аналізувати усне мовлення, грамотно складати з букв абетки слова й речення.
Навчаючи дитину письма, ми свідомо обмежуємося підготовкою руки до писання. Для дітей 3-4 років рекомендовано довільні вправи для рук і пальців – рухи, що імітують письмо за певними зразками, які дитина опановує, навчається керувати своїми руками й пальцями. Це підготовчий етап.
Діти 5-6 років навчаються сприймати в робочому рядку різні предметні образи, наближені до конфігурації букв, і писати друковані літери. При письмі особливо важливо не стільки опанувати окремі вміння, скільки сформувати весь комплекс  готовності дитини до писання: поєднання темпу й ритму мовлення з рухами очей і руки.
Усе навчання проходить у захоплюючій ігровій формі й образному контексті зрозумілих дитині ситуацій.
СЕРЕДНЯ ГРУПА: заняття з грамоти проводяться 1 раз на два тижня, починаючи з жовтня, бажано у підгрупах. Можливо їх провести інтегрованим заняттям у поєднанні грамоти з орієнтуванням у просторі чи конструюванням.
Мета: підготовка до опанування звукового аналізу  слів і розвитку в дітей керування руками й пальцями для елементарної підготовки руки до письма. 
Фонетико-фонематична робота з дітьми середньої групи: діти порівнюють, змінюють слова; виділяють окремі звуки, у тому числі й інтонаційно; виокремлюють звуки, диференціюють їх на тверді й м’які. На заняттях широко використовуються словесні матеріали: вірші, лічилки, приказки, казки, історії, ігрові ситуації. Підготовка руки до письма: головне місце посідає образний контекст руху, його словесний супровід та емоційне ставлення дитини до того, що вона зображує.
СТАРША ГРУПА: заняття з грамоти проводяться 1 раз на  тиждень, починаючи з жовтня, бажано у підгрупах. У старшій групі діти навчаються безпосередньо грамоти. Робота триває у двох напрямках:
  • засвоєння фонетичних аспектів мовлення, тобто здатність орієнтуватися у звуковій системі мовлення, поступово осягаючи її закономірності (проведення звукового аналізу слів, диференціація звуків за їхніми якісними характеристиками (голосні наголошені, ненаголошені; приголосні тверді й м’які); порівняння слів за звучанням, підбір слів на заданий звук; вичленовування словесного наголосу; опанування графічного запису  складового поділу);
  • підготовка руки до писання – опанування писального інструменту й деяких графічних умінь (робота в зошиті: діти навчаються обводити олівцем зовнішній контур предметів (сонечко, будиночок, зірочки), тобто опанувати графічні вміння.

 МАТЕРІАЛ необхідний для проведення занять даного циклу:

  • картки-схеми звукового складу слів із зображенням
    предмета й клітинок під ним (3,4,5 звуків);
    смужки-схеми звукового складу слів із 3,4,5 звуків;
  • фішки-картки для позначення виділених звуків аналізованого слова, по шість штук червоного (● голосний звук), синього (твердий приголосний), зеленого кольору (= м’який приголосний), які лежать у пеналах для кожної дитини;
  • навчальна дошка;
  • індивідуальні указки для дітей;
  • набір предметних малюнків;
  • робочий зошит на кожну дитину для підготовки до писання й сприйняття форми букв. 
     

Орієнтовний обсяг завдань для дітей старшого дошкільного віку

з пропедевтики навчання елементів писемного мовлення
у підрозділах «Навчання елементів грамоти», «Підготовка до письма» відповідно до програми «Впевнений старт»

           Навчання елементів грамоти. У межах добуквеного періоду до навчання елементів грамоти проводити підготовчу, пропедевтичну роботу із засвоєння елементів писемного мовлення. Ознайомлювати з основними одиницями мовлення й навчити правильно користуватися термінами  на їх позначення «речення», «слово», «звук», «склад», «буква».
Формувати елементарні уявлення про слово як основну одиницю мовленнєвого спілкування та його номінативні значення (може називати предмети і явища, дії, ознаки предметів і дій, кількість тощо). Давати уявлення про слова, які не мають самостійного значення і використовуються у мовленні для зв’язку слів між собою (показати на прикладах сполучників і прийменників).
Вчити виокремлювати із мовленнєвого потоку речення, сприймати його як  кілька пов’язаних змістом слів, які висловлюють завершену думку.
Вправляти у поділі речень на слова, визначенні кількості й порядку слів у них та складанні  речень із розрізнених слів, із заданим словом, у поширенні речень новими словами. Залучати  до моделювання речень у роботі із схемами речень.
Ознайомлювати із звуками мовними і немовними. На основі вдосконалення фонематичного слуху і вдосконалення звуковимови  формувати уміння звукового аналізу мовлення.
Вчити визначати на слух перший і останній звуки у словах, місце кожного звука у слові, виокремлювати заданий звук у словах та визначати його позицію (на початку, в середині чи у кінці слова), виділяти звук, що частіше звучить у тексті, самостійно добирати слова із заданим звуком у певній позиції. Показати залежність значення слова від порядку чи зміни звуків (кіт – тік, карта – парта). Будувати загальну звукову схему слова, називати слова, відповідні заданій схемі
Формувати знання про голосні та приголосні мовні звуки на основі уявлень про відмінності їх утворення. Дати поняття про склад як частину слова, утворену із одного чи кількох звуків, про складоутворювальну роль голосних звуків у словах.
Вправляти у поділі слів на склади з орієнтацією на голосні звуки, визначенні кількості та послідовності складів. Показати залежність значення слова від порядку складів у ньому (бан-ка – ка-бан, Ку-ба – Ба-ку). Навчити визначати наголошені й ненаголошені склади у словах, помічати смислову роль наголосу (за′мок - замо′к). Вправляти у складанні складових схем слів та доборі слів до заданої схеми.
 
Ознайомлювати з поняттям про тверді та м’які приголосні звуки. Вчити виконувати на слух звуковий аналіз слів, будувати звукові схеми слів із позначок або  фішок відповідно до порядку й характеристики звуків у словах (голосний чи приголосний, твердий чи м’який приголосний).                
ПРИМІТКА: з урахуванням індивідуальних схильностей, можливостей, інтересів дітей та побажань їхніх батьків розпочинати в індивідуальному порядку достроковий перехід до буквеного етапу в оволодінні елементами грамоти. Почати ознайомлення із буквами як знаками передачі звуків на письмі. Сприяти ознайомленню з основними  буквами  за принципом частотності вживання відповідних звуків  в усному мовленні, пропонуючи дітям не алфавітні, в звукові їхні назви. Формувати початкові уміння звуко-буквеного аналізу складів і слів, злитого читання складів різної структури на основі аналітико-синтетичного способу: двобуквених закритих (голосний + приголосний ) і відкритих (приголосний + голосний), трибуквених без збігу та із збігом приголосних. Поступово переходити до читання односкладових, двоскладових слів простої структури, ускладнюючи завдання для читання залежно від індивідуального темпу засвоєння способів читання дитиною (до пропонування для свідомого читання речень і коротких текстів).   
Підготовка до письма. Розвивати просторові уявлення, уміння орієнтуватися на площині, сторінці альбому, книжки, зошита(знаходити центр, середину, лівий, правий, верхній, нижній краї, правий верхній, правий нижній та інші кути). Розвивати дрібні м’язи, гнучкість суглобів та моторику пальців і кистей рук, координацію рухів кистей рук та очей, окомір у художній діяльності (малювання, ліплення, аплікація, конструювання і художня праця з різними матеріалами та інструментами, гра на музичних інструментах та ін.).
Вчити правильно тримати олівець і ручку для виконання спеціальних вправ з підготовки до письма (на відміну від утримання олівця при малюванні).
Вправляти у спеціальних графомоторних і графічних вправах із обведення контурів зображень, штрихування форм різними способами (крапками, короткими штрихами, прямими і хвилястими лініями у різних напрямках), проведення прямих, ламаних,
кривих ліній різної конфігурації на нелінованій та лінованій основі.
Вчити впевнено рухатися по площині, вздовж рядка, ритмічно розміщувати на рядку прості зображення, графічні елементи і візерунки з них. В індивідуальному порядку задовольняти інтерес дітей до друкування букв, складів і слів, вимова і написання яких збігаються. 

  Показники  ефективності якісної підготовки дитини щодо «Навчання елементів грамоти», «Підготовка до письма»:

  • має уявлення про речення,
  • слово, склад, звук і букву як одиниці мовлення, вичленує їх із мовленнєвого потоку; 
  • володіє елементарними навичками роботи із схемами речення, складовими і звуковими схемами слів;
  • має навички звукового аналізу простих слів;
  • цікавиться читанням, робить спроби читати;
  • правильно сидить за столом, тримає олівець і ручку;
  • орієнтується на сторінці книжки, альбому, зошита, в межах клітинки та ліній у зошитах з лінованою основою;
  • координує рухи очей і кисті руки та впевнено рухається по площині, вздовж рядка при виконанні графічних завдань.

        Пропонуємо переглянути відеоролик заняття з грамоти в старшій групі  ДНЗ № 14 "Дивоцвіт", вихователь (молодий спеціаліст) Золотухіна Олена



       Використання інноваційних технологій в системі фізкультурно-оздоровчої роботи в ДНЗ   

      Англійський філолог і соціолог Герберт  Спенсер був переконаний, що лише в сильному, здоровому тілі дух зберігає рівновагу, і характер розвивається у всій своїй могутності. І справді, для гармонійного розвитку і повноцінної реалізації природного фізичного, інтелектуального, емоційного і творчого потенціалу дитини вкрай важливо, щоб вона зростала здоровою, міцною, спритною.
        Для реалізації наведених завдань у дошкільному навчальному закладі № 15 "Золота рибка" здійснюється системна робота  , що включає не лише відповідну організацію життєдяльності дітей, а й різноманітні заходи з удосконалення фахової майстерності педагогів задля оптимізації в цьому напрямі.
        Серед інноваційних технологій для дітей дошкільного віку в ДНЗ № 15 слід виокремити: гімнастику хатха-йога, степ-аеробіку, кінетотерапію (рітмічна гімнастика), рефлексотерапію, пальчикові вправи (гімнастику, ігри), дихальну (зорову, імунну) гімнастику, вправи Пілатес, психогімнастику (вправи, ігри, етюди, пантоміми) тощо.
       За останні роки набуло популярності застосування в практиці роботи ДНЗ оздоровчих технологій, що використовуються з профілактично-лікувальною метою. Серед них можна виділити наступні: фітотерапія (чаї, коктейлі, фітомішечки); аромотерапія (ароматизація приміщення); вітамінотерапія (вітамінізація страв).
          Як показала практика, досить ефективним є впровадження у процеси життєдіяльності дитини оздоровчих технологій терапевтичного спрямування, до яких відносяться: арт-терапія, піскова терапія, казкотерапія, ігрова терапія, сміхотерапія, природотерапія, музична терапія, кольоротерапія тощо. Пропонуємо вам переглянути відеоролик "Гімнастика з елементами хатха-йоги та вправ Пілатес".       

 

 

 

Copyright MyCorp © 2018
ЗОШ міста
Корисні портали

КОРИСНІ ПОРТАЛИ
Форма входу
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Міні-чат
200
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Реклама
Реклама
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz